Tävlingarna

Sitter nu helt slut framför datorn, funderar på att lägga ner tanken på att städa rummet och istället lägga mig i sängen med godis och kolla på film! Det får nog bli så, ska jobba imorgon också så behöer verkligen sova nu! 
 
Är i alla fall halvnöjd med tävlingen idag. Första klassen kändes som katastrof, asså är verkligen inte nöjd med den. Rommy var hur pigg och typ stressad som helst på framridningen, på banan och när jag skrittade av hoonom. Det var dock lite bättre när jag skrittade av honom.
Första klassen var en Stilbedomning som jag hoppade 75 cm på. Jag fick ett stopp på ett räcke, som var trean tror jag, sen en rivning på 6 tor jag det var. Rivningen vet jag inte riktigt vad jag gjorde för fel, tror vi kom lite nära osv. Stoppen hände för att jag lättade i handen. Han var EXTREMT stark! Så jag fastnade i handen och han hängde sig i mina händer, så det blev ingen bra kombo där.. Men jag hoppades på att han nu skulle ha sprungit av sig till nästa klass. 
 
Som tur var så känndes det mycket bättre till nästa klass när jag satt upp, nu kände jag igen hästen jag brukar rida på. Han var mycket lugnare och jag kunde liksom konsentrera mig på de saker jag behövde konsentrera mig på, inte på en massa annat. Den här var det en bedömning A:0/A:0, alltså en grund och en omhoppning, nu på 90cm.
 
Höjde kändes jätte bra! Så med det är jag glad. Men det slutatde med två stopp i grunden, alltså blev det ingen omhoppning som jag sett framemot. Fick ett stopp på ett rosa plank, tror det var för att jag kan ha lättat lite i handen och jag var inte riktigt med på att hindret var där, kom lite som en övarskning liksom. Det sista stoppet var på sista hindret i grunden. Det var för att jag tappade vänsterbogen och hela yttersidan så han tvärvände flera meter innan -.- Mitt fel! Så det är något jag ska tänka på mycket nu på måndag när det är hoppträning! 
 
Jag är i alla fall nöjd med sista klassen, då kändes allt mer normalt. Sen att jag slarvade är jag lite irriterad på men det är sånt som går att fixa! Jag hade kul och var glad att det känndes bra! 

Nu ska jag kolla på film och sooova! Skriver imorgon efter jobbet ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback