Inte mycket ridning på alldeles för länge!

Sett så mågna bilder på kompisar som ridit under vecka, hört om hur det har gått och allt sånt. Är extremt taggad på dressyr lektionen idag! Idag är det två veckor sendan jag red sist! Var i stallet hos Liam igår, hade tänkt rida barbacka i ridhuset. Men så blev det inte då min lilla prins var lite hängig :( 

Kom till stallet och hälsade på honom innan jag gick för att byta om. Redan då fick jag intrycket av att han var trött. Böt om och stälde sedan ut honom i gången för att jag skulle mocka hos honom. Klappade på mulen och fick känslan av att han var varmare än vad han brukar. Jag brukar inte tänka på hur varm han är när jag klappar på honom men det här var så att jag liksom reagerade på det :O Han hade sitt tjocka täcke på sig så det kan vara en av orsakerna. 

Började borsta på honom, kände igenom honom lite. Och när jag kände på hans hovar så var han varm i häger fram. Han brukar kunna vara lite varm men då är han jämn varm på båda hovarna. Den här gången var han inte det. Som tur var så kom hovsalgaren då Liam och Formosa skulle skos. Precis som jag så tyckte hon att hanv ar varm om hoven och kände en liten puls på honom. Bestämde då att jag inte skulle rida. 
Hovslagaren kollade när hon skodde om det var något i hoven men det var inget hon kunde hitta. Han har säkert stukat sig eller så i hagen. Det är inte så svårt att göra det när det är så lerigt och isigt. Hoppas det går över snart ! 

Foto: jag

Kommentarer
Astrid säger:

Är det din häst?

Svar: Nej, skimmeln är min medryttarhäst Liam :) Fuxen är ägarens andra häst Formosa :)
None None

2013-03-05 | 17:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback