Helt slut med ett leende på läpparna!

Det gick väldigt bra på lektionerna idag! Jag är nöjd med hela dagen faktiskt! 

Min träningsvärk gillar inte att sammarbeta så den har växt sig värre tyvärr, sägs ju att andra dagen är värst, den kommer imorn..
 
Det var en liten omställning må jag säga att hoppa Magic. Det var nästan 3 veckor sen jag hoppade överhuvutaget och väldigt länge sedan jag hade Magic. Vi tränade bana och lite svängar inför imorgon då de flesta ska vara med på km-kvalet. Känns fel att inte vara med faktiskt..har nästan alltid vart med förut :O

Det var kul att hoppa Magic igen, en helt annan häst än Rommy. Magic går lite långsamt och trögt för det mesta och har inga problem med att hoppa stort och tidigt medans Rommy kan krympa i steget och gärna tar ett extra språng istället för att hoppa långt. Fick ett stopp på båda hästarna, på Magic var det på vattenmattan som tydligen kunde äta honom. Men det var kul att han hoppade resten av gångerna då han inte brukar tycka det är så speciellt kul med plasthinder. På Rommy fick jag ett stopp på en vanlig oxer..bra att få ett stopp ibland när man inte riktigt tror det. Jag litade lite mycket på honom, känndes lite för tryggt. Så sa även Cajsa att tempot jag hade var bra så jag slutade liksom driva. Typiskt! Men sånt händer, det vart en liten väckarklocka för mig så det vara bara nyttigt. 

Är somsagt mycket nöjd med lektionerna, nu är jag helt slut och ska gå och lägga mig. Fick så otroligt ont i halsen efter första lektionen, även bröstkorgen gjorde ont. Så ska ta det väldigt lugnt i några dagar. Vill inte råka ut för något illa :S Nu sängen, imorgon jobb hela dagen! Gonatt! ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback