Dressyren igår

När jag var på väg till stallet igår så tänkte jag,"jag ska fråga Cjasa om jag får rida Dixie idag." Vet att hon inte alltid går med på lektionen innan så kanske hade jag tur att få rida henne en gång. 
 
Vet ni hur glad jag blev när jag upptäckte att Cajsa redan satt upp mig på henne!! :D Blev super glad! Det är inte så ofta jag kan rida henne längre så tar verkligen vara på gångerna jag får det. 
 
Vi jobbade med vägar till programmet som vissa ska vara med och rida på lördag, det är andra km-kvalet i dressyr, men det är inte samma program som förra gången. Tror Dixie ska vara med på den! Hoppas det går bra för dem! 
Hon är ganska stel, men går som en stjärna när man lyckas jobba ihop henne. Till en början var det väldigt stretigt, kunde jobba ihop henne lite i ena varvet. Man märker verkligen skillnaden på de olika varven på henne, det ena varvet går hon nästan med huvudet överställt utåt. 

I slutet så gick hon super fint! I båda varven jobbade hon i form i både skirtt och trav, även i vänstra galoppen, blir så extremt glad när det går så bra! Hon var hyfsat stadig i övergångarna också, speciellt från skritt till trav, hon slog inte ifrån speciellt många gånger. Det hände någon gång i slutet av lektionen att hon slog ifrån, men både hon och jag var ganska trötta. 
Hon gillar att jobba men vägen dit är ganska jobbig. 
 
Stolt över mig själv faktiskt, har alltid haft så svårt med sitsen. Speciellt på henne, när jag har blivit längre så funkar inte riktigt balansen mellan oss, men nu när jag tränat lite så satt jag bra nästan hela lektionen! Någon gång så tittade jag ner, men det var inte ryggen som svek i alla fall, det var blicken. Så får nog lov att ge lite cred till mig själv också ;) Att sitta mer upprätt gjorde det ju också lättare att få Dixie i rätt form.
 
Foto från min instagram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback