Chocken i Idre Fjäll

Vet inte om ni har varit i Idre, där finns i alla fall nordens brantaste backe, Chocken. 
Jag har inte ens varit framme vid kanten och kollat ned, det räcker med att jag tänker på den så börjar det snurra i huvudet. Har sett den från sidan när man sitter i stolsliften påväg upp, men inte mer! 

Min bror sa på sportlovsväckan att han skulle åka den, han såg flera andra åka den. Jag typ skrek nej till honom, usch fy den får han inte åka, den är alldeles för brant! Han gjorde det inte. Han sa att han ångrade sig, han skulle gjort det på en gång sa han. Tänker man så så tror jag det var ganska bra att han inte gjorde det.
 
Jag följer Idre Fjäll på facebook och såg idag att de lagt upp bilder från speedskiingen. Det är sm i speedskiing där. Har hör personer som stått bredvid säga att det bara susar till när de far förbi. De åker ju bara rätt ner! 
 
Deras dräckter som de har på sig är galet roliga! 
 
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback