Taggar!

Vi sitter nu hemma hos Bella och taggar oss själva till tävlingen imorn. Vi ska möta Skånsta i en utbyteshoppning. Dem kom förut till oss och red på våra hästar. Nu är det vi som ska komma till dem och rida på deras ponnysar. Jag fick reda på vem jag ska rida på igår, Rebecca heter hon. Det är ett skimmel sto, hon är en D-ponny fick jag precis veta. Men jag trodde hon var mindre ;) HAha.

Har hoppat henne förut, på tidigare utbyteshoppningar även på ponnycupen. Hon är ganska pigg, blir lätt väldigt stuttsig. Men jag tycker sånt är kul och det brukar gå väldigt bra ändå. Så jag känner mig faktiskt ganska säker på imorgon. Jag ska hoppa i andra gruppen, 80cm. Hoppade 90 på henne första gången jag hade henne på en utbyteshoppning. 
 
Kommer ihåg att det var min favorit häst när jag var på skånsta, tycker fortfarande om henne men fastnade lite för en liten plutt ponny som jag hade när vi red där med skolan. En liten B-ponny som hade lite små fasoner för sig ibland. Men hur gullig som hellst och det slutade med att hon gick med väldigt långa och fina steg på den lektionen. Plutt ponnysar 4 life ♥ 
 

Ska försöka få min pappa att filma när jag rider och någon annan att fota. Bilderna blir kanske inte det bästa i ridhus men det är kul att ha i alla fall :) Blir det bilder så kommer de komma upp här. 

Äntligen ska vi tävla igen! Så som jag har längtat! 


Bild-från skånstas hemsida 
Här står Rebecca antagligen ute på sommarbete och myser i solen :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback