Känslan av eget

Känslan att ta hand om något som är en egens..älskar den känslan! Ända sedan jag började rida så har jag velat ha en egen häst! Känslan växer sig bara starkare för varje år som går. Kommer ihåg när jag, för flera år sedan, satt och kollade på hemsidor efter hästar som jag verkigen ville ha. En häst kommer jag ihåg, det var en valack, fux. På bilden gick den med inspänningstyglar och något träns jag inte alls viste vad det var då. Det var en häst som älskade att hoppa och allt sådant. Man har kanske inte de högsta kraven när man är mindre. Då är det mer, den ska va cool, söt och jätte snäll! Älska morötter och äpplen så man kan göra en tårta av det och knäcke mackor, och i mitt fall var det extremt viktigt att den kunde hoppa ;) 
Idag kan de där önskningarna fortfarande ligga där, men tror ändå att man kollar på lite fler saker än just de när det verkligen gäller ;) Någon som håller med?
 
Jag har alltid gillat ansvaret med egen häst. Jag har tagit hand om hästar i flera veckor som om de skulle vara min egen. Gud vad jag saknar det. Även om de veckorna har utspelat sig under de kallaste vinterlovet jag vart med om,så har jag ändå älskat det! 

Skulle jag vilja ha en egen häst nu? Ja! Såklart jag skulle vilja ha det!! En häst som jag bestämmer över, jag lägger upp träningen osv osv. :D Hur underbart vore inte det? 
Men om sanningen, långt inom mig skulle fram, så vet jag innerst inne att just nu har jag verkligen inte tid. Mår helt enkelt inte heller tillräckligt bra för att ha det ansvaret.. :( Men det är ju bra ändå att kunna säga det till sig själv. Tänk om jag hade skaffat en egen häst i nuläget, det hade troligtivis inte blivit så bra. Men vid ett lugnare tillfälle så vet jag att får jag chansen till att skaffa häst, så gör jag det! ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback