Godmorgon

Seeg seg morgon idag också. Men det är helt okej lektioner idag, fast känner att jag inte kommer få så mycket gjort idag heller..inte bra Mathilda ;) Ska sätta mig och redigera lite bilder med hjälp av olika tutorilas, så man lär sig lite nya triks ;) 


Är hur nöjd som hellst med Clinicen igår! Det var en riktig upplevelse att få höra och se Rolf-Göran Bengtsson på riktigt. Tänk dig en teori lektion med ridläraren med där står han, Roffe som dan innan hoppat världscups hoppning. Sån cool känsla! 

Först så var det en grupp med tre hästar, tre unghästar. En var 4 år och hade hoppat ca 10 gånger, de två andra var 6 år och hade tävlat lite grann. 4 åringen var så fin och för att ha hoppat 10 gånger så tog den stora framsteg! Rolf-Göran sa att de gick lite längre än vad man kanske skulle gjort i vanliga fall med en sådan häst. 
 
Efter den gruppen var det paus och så fick man lite fika. Sista gruppen var det 5 ryttare med. Alla hästarna där hade tävlat eller i alla fall hoppat 1.30. Där lades mer tid på framridningen, och jag kände igen mig på inprincip allt han sa. Jag såg problem som vi på hopplektionerna med Cajsa har jobbat med. 
 
Det var väldigt kul att märka att man kände igen sig i det han sa. Det var lite samma övningar vi brukar göra och det var på samma sätt han löste problemen. Så det kanske inte var så mycket nytt jag lärde mig, men det känns nästan som att jag tycker det var roligare att jag kände igen mig i det han sa istället för att ha lärt mig allt nytt utan att känna igen något från tidigare. 

Kommer aldrig glömma det, stog 50 cm ifrån honom, inte 50 cm ifrån tv skärmen ;) 

Bild från min instagram :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback