Nautilus

På dressyren igår red jag natte. Det var jätte länge sedan jag gjorde det så det kändes lite annorlunda. Men det gick jätte bra! Vi tränade på programet som vissa ska rida på lördag. Vi tränade på olika vägar och hon berättade vad man skulle tänka på. 
 
I början var Natte lite stel och stum i munnen, men det gick ganska fort så började han mjukna. I traven gick han helt super! Synd att ingen fotade eller filmade, för det hade varit roligt att se hur det såg ut ordentligt. Han var verkligen jätte fin. Det blev lite att vi flöt ut från spåret när vi skulle vända på diagonalen eller när vi vände rätt upp. Men det blev bättre. Frågade faktiskt Cajsa när nästa kval är, för om det inte skulle gå bra nu på lördag med Liam så skulle jag vilja vara med på Natte :D 
 
I galoppen jobbade vi med samma vägar som kommer i programet. Han blev ganska stark, när han blir stark så blir han också ganska stum i munnen så avsaktningarna till trav var lite för hetsiga och han bara sprang genom hörnet. Men det blev i alla fall lite bättre efter ett tag. Våra galoppefattnigar var för det mesta super! Någon gång blev det att jag släppte iväg honom och han fattade då fel galopp. 
 
Men jag är nöjd, ska träna lite mer på programet ikväll, men med Liam den här gången :) 

 
foto: Lina - Jag och Natte för ungefär ett halvår sedan

Kommentarer
Jossan säger:

Det såg jätte bra ut det jag såg från lektaren! :)
Sv: Jaa, men du får inte bli sjuk du med! :O <3

Svar: Taack! :D Det kändes jätte bra fram tills galoppen ;) <3
None None

2013-02-13 | 13:54:17
Bloggadress: http://browneyedrider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback