Helt oskadd och jätte glad!

Sitter hemma i sängen nu och bara myser. Är extremt jätte nöjd med Liam idag, det var verkligen jätte kul. Ingen nackspärr på något sätt alls. 

Vaknade imorse ungefär 8:20 och tog på mig ett par mysbyxor och ett linne. Ner tog ett glas oboy (usch, galet onyttigt och dumt!) till frukost. Vid nio bar det av till stallet och jag och Sandra åkte direkt till ridhuset för att lägga fram hinder. 
 
Vi la fram några bommar och två hinderstöd, och hon byggde ett litet kryss på 50/60 cm (vet inte exakt hur högt det var, iaf inte så jätte högt då hon ska hoppträna imorgon). Vi åkte ner till stallet igen och tog in hästarna, idag var båda väldigt lugna i stallgången, var lite små misstänksam mot Formosa men det var hur lugnt som helst hos henne.
 
Innan skrittade vi ut i ca en kvart och jag red fram ganska länge i ridhuset. Jobbade lite som jag brukar göra i dressyren. Korta, länga, flytta skänkelvikning på volt och "rakt" spår. Tog lite galopp och såg till att han gick bra frammåt. Sen travade jag över bommarna på marken 3-4 gånger åt varje håll. De två första gångerna åt båda håller vart lite hoppiga och orytmiska så red tills det känndes bra. Han frustade och verkade väldigt glad! 
 
Efter det la vi upp det till ett kryss med en trav bom framför. Det gick super varje gång! Vi vände på allt och höjde lite, det gick också super! Efter några gånger över trav krysset så kom jag i både trav och galopp på det lite högre krysset. Även det gick bra, men det blev lite snett ibland. Han liksom hoppade och la bakbenen snett. Fick ett stopp, men det var för att jag hamnade i obalans så han kastade över mig i sadeln och böt galopp två gånger. Jag lät alltid honom välja när han skulle hoppa av, jag red bara emot och liskom såg till att det blev som det skulle men det var han som valde att hoppa av när det passade honom. Vilket jag tyckte att han uppskattade! 

Han kan hoppa mycket högre, men jag valde att hoppa lågt idag och vara säker på att det inprincip alltid skulle gå bra. Han var nöjd och tyckte det var kul och ville fortsätta hoppa när vi skulle gå därifrån. Så jag är hel nöjd faktiskt! :D 

Foto: Jag, tycker bilden är lite små charmig faktiskt ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback