Frisk luft och en underbar häst hjälper mot allt ♥

Var hyfsat hängig innan jag kom till stallet måste jag säga, kände mig inte alls bra :( Men det blev bättre, så fort jag kom in i stallet och gick ut för att kolla till min prins så vart man en hel del piggare. Friska luften gör en hel del :) 
 
Jag och Sandra red tillsammans idag. Vi började med att rida lite ute, vi skrittade en stund innan vi började trava. Efter ett tag kom vi fram till en jätte bra galopp backe så vi tog en galopp uppför den. Liam tyckte det var riktigt kul! Han drog ner huvudet och hoppade och studsade omkring lite grann, jag bara skrattade åt honom ;) 
 
Liam var på super humör. Vi red i ridhuset resten av tiden och det kändes väldigt bra! Han var jätte fin i både skritten och i traven. Galoppen är som den är, Sandra gav mig lite tips och råd som jag testade och då blev det lite bättre. Men han var lite svår idag, Sandra red lite på honom också samtidigt som jag höll Formosa. Det gick lite bättre för henne såklart. Hon sa att han var lite stretig och dum just då, väldigt glad i sig själv. Vilket är toppen! Men han blir lite små kaxig då och lite svår att få honom att lyssna ;) 

Det är antagligen sådär han kommer vara på tävlingen. Han tycker det är så kul! Sandra sa att han liksom går runt och spänner sig, alltså inte på ett dåligt sätt, han är bäst, störst och vackrast ;) 
 
På fredag så kommer faktiskt Sandra rida honom, då jag skulle få det ganska stressigt. Kommer rida i första hoppgruppen, för att hinna hem och fixa allt innan lördag. Men rida hade blivit lite stressig, så Sandra tänkte rida igenom honom :) 

Nu ska jag sova, kollar lite på ParaNorman ;) skön film verkligen! Disney såklart ♥
 
Foto: Jag - Liam och Formosa för några månader sedan 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback