Tävlingen på Väsby!

Är sjukt nöjd med gårdagen! En av de bästa tävlingarna hitils på Rommy, det blev ingen placering, men jag är nöjd i alla fall. 
 
Första klassen var en Lätt D+5, alltså 85cm för mig och rommy. Det tog ett bra tag innan det var min tur att börja rida då det var väldigt många starter, och sen hände det en olycka så att en ambulans var tvungen att komma :/ 
Hoppas det gick bra för henne!
Men tillslut så var det min tur att lasta ur hästen. Till den här klassen så var både jag och Rommy ganska nervösa. Han tittade på allt runt om kring sig osv. Jag försökte att inte tänka så mycket på det då det inte hade blivit bättre ändå. Framridningen gick bra, han var lite stressad stel på framhoppningen, men det är något han alltid är och kommer alltid vara. Det var dessutom jätte lerigt! Så han gillade inte riktigt att det skvätte på honom. Det gick i alla fall bra! 

Klasse gick jätte bra enligt mig! Jag kom till omhoppning men fick ett stopp på en blå oxer. Den oxer hade han tittat på redan i grunden men inte stannat på. Han stannade på den i omhoppningen för att vi hade fått ett ganska stort språng på hindret innan vilket gjorde att jag fick lite långa tyglar som jag inte hann korta innan vi var vid nästa hinder. Sen så hade han sin kompis 7m bakom så han vill ju såklart dit. Men resten gick bra och jag är jätte nöjd! 

Andra klassen var en Lätt C, vilket är 90cm för mig. Framridningen gick suuuper! Han var mycket lugnar trots att alla susade förbi nära honom. Han kunde konsentrera sig på mig och inte stressa upp sig pga alla andra! Det blev jag jätte glad över, att han litar så mycket mer på mig nu, har ändå inte haft honom så länge. 
Jag hoppade inte så mycket på framhoppningen då vi redan hoppat och vi gjorde det bra. Då känns det onödigt att hoppa ännu mer. 

Den klassen är jag faktisk ännu nöjdare på, även fast jag inte ens kom till omhoppningen så är jag nöjd! Stoppet vi fick var på samma blåa oxer som var hinder nr3. Min galopp var redan från början lite dålig så han var inte riktigt framme för skänkeln och jag lättade lite på tygeln innan språnget. Så han gjorde inget fel, det var jag som gav signalen på ett läskigt hinder "hoppa inte." 
Han tyckte att resten av alla hinder var läskiga, kände när jag red att han liksom "hallå..? vågar jag hoppa det här :S " Klart han gör och han hoppar hur bra som helst. Eller kanske inte världens snyggaste språng men han hoppat över och stort, till och med på envääldigt läskig grind. 
Cajsa sa efteråt att hon trodde att han skulle stanna på vissa hinder, men vi visade motsatsen vilket vi alla tre blev glada över! :D 

Är verkligen hur nöjd som helst med tävlingen då jag kände att jag och Rommy har kommit varandra närmare, finns fortfarande en massa att lära men annars vore det ju ingen ide! ;) 

 
De här bilderna kanske jag inte rider så jätte fint på. Men det jag är väldigt glad över är avståndet han hoppar av på. Han brukar kunna smyga sin tätt inpå, men här gör han inte det! :D 

Kommentarer
Jossan säger:

Haha, gud va han hoppade på den läskiga oxern ;) <3

Svar: Haha, visst gjorde han! ;) <3
None None

2013-04-15 | 15:03:43
Bloggadress: http://browneyedrider.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback