Km-kvalet i lördags

I Lördags så var det det sista km-kvalet på Roo. En förklass A:0/A:0 och själva kval klassen som var en stilbedömning. Det var jätte fint väder vilket var väldigt skönt! Men gud så nervös jag var! Har nog inte varit så nervös förut i mitt liv asså, haha kanske inte men nästan ;) Jag var nervösare än vad min kompis Bella var och det händer inte ofta! 
 
Första klassen var då en grund och en omhoppning, var galet nervös somsagt. Jag och Rommy har inte riktigt klickat på tävlingsbanan ännu så det finns en hel del att lära ;) men det ser jag fram emot! Det jag skulle tänka på extra mycket på nu när jag tävlade i helger var att få in den där vänster bogen..det gick jätte bra i fredags på hoppträningen. Vad tror ni inte att jag då gör på första hindret i grunden? Jo, jag tappar den där vänsterbogen och Rommy tvärnitar och drar till vänster. Förstår ni hur arg jag blev på mig själv?? Resten av banan gick bra, lite för hetsigt dock. Men ingen omhoppning för mig denna gång. 
 
Till nästa klass var jag hyfsat lugn ändå, fortfarande jätte nervös men på något sätt inte. Men gud så bra det gick! 
Det var mycket lugnare än klassen innan och vägarna var bättre och allt liksom! Ska ta med mig det till nästa tävling! Den klassen kom jag på första plats med en stilpoäng på 51. Är jätte nöjd att det äntligen gick bra! Det behövdes för mitt självförtroende inför bortatävlingarna. Så nu taggar jag som skjutton tills på söndag då vi ska till Väsby, det blir som en test start innan Div III drar igång. 
 
Glad för att han hoppar av hyfsat stort i alla fall, det är inte något han brukar gilla! 
 
Jag och finingen på prisutdelningen, söta skrutten! ♥ 
Bilderna är fotade av Rebecka på Karamellponnys.blogg.se
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback