Dressyren igår

Efter hoppträningen i måndags så frågade jag Cajsa om jag kanske kunde ha Rommy på dressyren dagen efter. Hon skulle kolla vad hon kunde göra. Så jag fick honom igår :D Kände att jag gärna skulle vilja rida honom i dressyren för att verkligen jobba med den där bogen. 

Vi skulle jobba med att mjuka upp hästarna, rida på lite volter och rida korta skänkelvikningar längs ena långsidan. Jag tycker det gick ganksa bra. Han gick fint i formen i stort sett hela lektionen. Andra stunder slog han ifrån och jag hade inte tillräckligt med skänkel på. Jobbade ordentligt med hans vänster bog, gav mig inte när jag låg på volten förnst han föjde me med sitt huvud åt vänster när jag bad honom. Det tog några varv men tillslut så! 
 
Efter lektionen så skrittade vi ut runt gården, jätte mysigt. Men det var ingen som var speciellt pratglad, tror alla var lite trötta ;) 

Foto: Jag - Rommy och Bruno tjafsar i hagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback