Förstår inte

En sak förstår jag mig inte riktigt på. 
Man ser flera olika bilder på fina ryttare och fina hästar varje dag! I alla fall de som är intresserade av sånt ;) 

Alla hästar går kanske inte i den där top 10 formen, men vad gör det? Har sett flera situationer där vänner på deras bloggar eller på ett annat sätt, fått negativ kretik bara för att deras häst inte jobbar i form i den sekunden som bilden togs i. Allt handlar inte om hur hästen går. Strunta i vart den håller sitt huvud, det kan man börja tänka på när allt annat börjat falla på plats. 
 
Jag säger inte att man ska strunta i formen, men man borde inte behöva få sån kretik för att hästen inte går i form  hela tiden. Ekipaget kanske hade en dålig dag, bilden är knappt en secund av all den tid som ryttaren och hästen jobbar med varandra på. 
Sen ligger alla på olika nivåer, vi lär oss något nytt hela tiden. Vi lär oss mer och mer om hur vi ska göra för att våran ridning ska bli bättre, det gör vi alla för att någon gång senare ska kunna jobba en häst i bra form. 

Sen vad vissa tycker om det här vet jag är helt olika saker än vad jag tycker. Men man får tycka som man vill och det här är bara något som jag inte förstår mig på. 
 
Foto: Johanna ( Min kompis ) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback