Dressyr 18/9 Elvira

Igår red jag min första dressyr lektion på jag vet inte hur länge! Jag var riktigt taggad på att rida igen, och jag trodde självklart att jag skulle rida Nautilus. 

Men jag fick en liten chock när jag kom dit. Jag skulle rida den nya hästen Elvira. 
Hon är en D-ponny, Connemara. Hur söt som helst! Hon liknar verkligen en häst som stod på Roo för ett litet tag sedan. 

För att vara första gången så gick det ganska bra faktiskt! 
Hon är lite seg, så hon går inte riktigt för egen motor. Det var nog ett av de jobbigaste lektionerna på väldigt länge. 
Första delen av lektionen gick det inte super, hon var seg och ville inte lyssna för mina hjälper. Vi skulle flytta hästarna utanför spåret på en stor volt. Och hon ville bara inte lyssna för mina skänklar!! 

Sista övningen vi gjorde var att i ena hörnet lägga en 10m volt för att sedan komma ur den och rida skänkelvikning snett över banan. Det var inte en så skarp väg men det va väldigt nödvändig övning. Där gick det jätte bra! Hon flyttade oftast jätte fint! :D Och hon gick oftast jätte en bra form. Efter ett tag så började hon dock sega ihop, men då gjorde jag så att på långsidan ner till volten fattade jag galopp och lät henne öka lite så hon piggnade till. Hon gjorde fina och bra fattningar öven bra nedsaktningar! Hon blev lite piggare och det blev enkalre för mig att nå fram till henne. 
Så jag är verkligen jätte nöjd med lektionen! :D 

Hon är bara hyrd till ridskolan så jag vet inte riktigt hur länge hon kommer stanna här. Men jag känner ändå att det vore kul att fortsätta jobba lite med henne! Liksom se hur det utvecklar sig ;) 

Tyvärr har jag inte någon bild på henne, ska se om jag kan fixa några tills helgen ;) 

Kram på er! ♥

Foto: Jag, Lina -Comet
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback