Dagens ridpass 2/9 Limpan

Älskar dig min vän ♥
 

Foto:Jag
 
Idag red jag, Sandra och Maggie ut på en lång tur! Det var så härligt. Den vägen tar närmare 2 timmar att rida. 
Haha, min bebe gjorde så att det tog lite längre tid dessutom. Han vägrade gå igenom skogen som vi brukar gå igenom för att slippa vägen. Nene, där kunde han inte gå för då skulle vattnet sluka honom! :O
Det var äckligt tyckte han.
så jag och Sandra gick runt på vägen istället medans maggie gick genom skogen. Vi möttes på andra sidan skogen igen och då var allt som det brukade.
Liam tycker det är så himla kul att rida där! Men att vara först i galoppen är kanske inte någon höjdare jämt ;) Men han var så pigg så jag ville ligga först i alla fall, så när vi skulle galoppera typ sista gången uppför en backe på hemvägen, så låg jag i täten. Först gick det så långsamt så det var galet, fick verkligen trycka fram honom. Men eftersom vi var ute på en bustur så släppte jag efter en hel del på tyglarna och drev på ännu mer, ställde mig i lätt sits och lät honom springa. Då Då fick han fart! Sandra satt och skratta bakom mig på Formosa ;)
Vi alla 6 var lagom svettiga när vi kom hem ;) Det var en bra uppladdning tills imorn då det blir dressyr lektion för Racha på lilla prinsen ♥
Men för att orka det, så får det bli sängen nu.Kram och godnatt på er finingar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback