Dagens ridpass 1/9 Limpan

Mitt fina hjärta ♥ Så jag älskar dig min prins ♥
Det var ett riktigt rusk väder när jag kom till stallet men det gjorde mig inget, för där stog du i din box och såg sådär fånigt glad ut som bara du kan.
Vi red bara i ridhuset då det blåste och regnade förj*vligt..
Tog en barbacka - dressyrlektion. Jag jobbade honom bara i skritt och trav, galoppen struntade jag i då jag kände att jag ville lägga så mycket jobb som möjligt på skritt och trav. Han blir lätt lite stressad efter galoppen och det ville jag gärna slippa. 
Men han gick så bra! Lite ostadigt här och var, men sånt händer! Gud så jag önskade att någon kunde vart där och fota, för han var verkligen fin! 
Det kanske verkar som att det alltid går åt det positiva hållet när jag rider Liam, och det är faktiskt så. Det är väldigt sällan jag är missnöjd med en ridtur på honom. Han gör varje tur till ett minne för livet :)

Jag jobbade lite skänkelvikningar i skritten. I traven gjorde jag så att jag saktade av/gjotde halt vid varje bokstav. Då vart han mer vaksam och jobbade bättre med bak. Så gjorde jag några gånger fram tills jag blev nöjd med hur han reagerade, sen böt jag varv och gjorde samma grej. 
Efter det så gick jag in på tre serpentiner, vårt ridhus är ganska litet så man får inte plats med så många, och då han har pålagringar i frambenen så får man ta det lite lugnt när man jobbar på böjt spår. Men serpentiner går bra, men jag lät det stanna på tre bågar. I slutet av vår träning så gick han dom som en klocka! Det bara flöt på! Skulle kunnat sitta där i evigheter ♥


Foto: Min kompis Johanna med sin Nikon D3200
@Copyright
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback