Behöver ta tag i det nu!

Känner att jag verkligen behöver börja ta tag i mitt tränande nu! Just nu är det kanske lite dumt då jag är sjuk, men när jag blir frisk så ska jag ta tag i det igen.

Men jag har ett litet problem har jag märkt, det är det att varje gång jag börjar träna så blir jag sjuk ungefär en vecka senare.. Vilket är väldigt irriterande! Man kan inte komma någonstans då! För det är ju inte bra att träna om man är sjuk, hur mycket man än vill och känner att man kanske orkar i alla fall så kan det sluta väldigt illa. 
Jag är kanske inte den som ska säga något, brukar kunna rida och va med på idrotten även fast man knappt kan gå upp för en trapp utan att behöva vika sig dubbelvikt för att få luft.

Men jag SKA skärpa mig, alltså ta det lugnt när man är sjuk! inte säga " Ehh! jag klarar mig i alla fall, det går nog över imorgon" 
För riktigt så är det ju inte. 
 
När jag blir frisk nu i alla fall. Då kommer jag sätta igång med ridningen igen, minst tre gånger i veckan. 
Ska också komma ut och jogga minst två gånger i veckan, bra för muskler kondis och framför allt huvudet. Man bara springer och berhöver inte tänka på så mycket, eller så tar man den tiden och tänker på allt mellan himmel och jord. 
En dag i veckan då jag kanske inte har lika mycket tid eller är lite trött, så tänkte jag faktiskt bara ta en rask promend. Det tror jag är bra faktiskt! 
Min mage kommer jag träna med situps och andra magövningar så ofta som möjligt, det behövs kan jag ju säga. Måste framförallt lära mig använda mina magmuskler, för muskler har jag men skulle kanske behöva lite till ;)

Nu ska jag ta på mig lite andra kläder och hänga kameran över axeln och ta mig en liten uppfriskande promenad! Inte för långt dock, får inte bli sämmre nu! Puss ♥
 
Foto: Jag - Canon EOS 1100D
 

Foto: Jag-Mobil-iPhone
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback