Tagga tävling i kväll!

Åå, jag är så galet nervös! Jag har bara hoppar Rommy några gånger och idag ska jag tävla med honom för första gången! Det kommer inte bli några direkta höjder då jag inte riktigt känner honom än. Jag kommer satsta på att ha kul och komma felfritt, inte att ta rosetter. Även fast det är extremt kul att komma hem med någon liten rosett, men det är inte det som är det viktiga i mitt huvud, det viktiga är att man har kul och är nöjd, resten är bara en bonus som jag brukar kunna säga ;) 

Första start idag är halv 6, det är en vanlig A:0/A:0, alltså en grund omgång med omhoppning. Där kommer jag hoppa 75. Bra höjd att starta på, där kommer jag mest satsa på att bli nöjd och komma till omhoppningen felfri ;) 

Efter den klassen kommer det vara en accumulatorhoppning, där kommer jag också hoppa 75. 
Senare på kvällen när allt är klart så kommer vi äta tillsammans, 3 rättersmiddag står på mednyn med alla underbara vänner! 
 
Imorgon så är första start klockan 9, första klassen är då en stilbedömning. Där kommer jag hoppa 85, lite högre än dagen innan men det borde inte vara någon fara. Det är en stilbefömning så det är ju då ingen omhoppning. 
Sista klassen är bara en A:0, alltså bara omhoppning. Där är höjden sänkt för mig en del, där kommer jag endast hoppa 70. Men det är ganska okej, det hade vart kul att hoppa högre såklart, men det gick inte så jätte bra för mig och Rommy i fredags när vi tränade omhoppning. Dels för att jag var helt slut överallt så jag var inte med, mitt huvud var någon annanstans. Så det passar ganska bra med att bara hoppa 70 i den klassen imorgon så det  kanske kan gå bra :) 

Hoppas på att det kommer vara någon där som fotar, det är alltid kul med bilder. Hoppas hoppas på att det går bra i helgen, att Rommy och jag får en bra start tillsammans :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback