Rommy

I fredsgs fick jag för första gången hoppa min nya hopponny :D
Det är Rommy som jag nu ridit två gånger i dressyren. Red honom någon gång för flera år sedan men jag kommer inte ihåg hur det gick.

Jag var ganska nervös i fredags innan träningen. Men det gick faktiskt helt okej! :D 
Jag fick ett stopp, men det var nog på fjärde hindret vi hoppade. Anledningen till stoppet var att jag manade på honom för mycket innan hindret. Annars tycker jag att det gick bra medtanke på att det ändå var första gången. 
Vi fick några ojämna språng, vi tog om dom och då blev det bättre. Jag hoppas på att det ska bli bra, litar inte riktigt så mycket som jag kan göra, på honom än. Men det kommer ju mer jag rider honom tror jag. 
Cajsa tror också att det kommer bli bra. 

Så det hoppas jag på! :D 

I tisdags så red jag honom i dressyren, det gick inte lika bra den här gången. Han var ganska stel och ville inte riktigt lyssna på mina hjälper. Försökte att inte vara så hård i handen, var inte lka mycket som förra gången, samtidigt så lyssnade han inte alls om jag släppte efter mer. Med tanke på att jag inte lyckades få honom att lyssna för mina skänklar så funkade det inte med handen heller. Hoppas på bättre resultat nästa gång. 

Imorgon kommer jag rida honom igen, men i hoppning. Nästa vecka är det Halloween meeting!! GANSKA nervös.

Foto: Jag 
Rommy på en tävling hemma på Roo i September

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback