Hoppning 5/10 Veneto Framridningen

Lite sent att skriva om det nu kanske, men det kommer i alla fall! 
Kan börja med att säga att det var riktigt kul!! :D 

Jag hoppade på Vento i fredags, har tidigare inte hoppat honom förut. Har ridit över bommar men det är det, och den gången tog det ungefär 3 försök att komma över en bom som låg på marken. Men det var några år sedan, 3 kankse. 
Har tidigare ridit honom några gånger i dressyren, två av gångerna var innan jag hoppade honom. Det gick hyffsat. 

I fredags i alla fall så fortsatte vi att jobba med avstånd, dom hindrerna satte vi sedan ihop som en bana. 
Eftersom jag aldrig har hoppat honom så var jag lite små nervös då jag vet att han är ganska feg. 
Då jag inte heller var helt frisk så visste jag inte riktigt om jag skulle orka hålla mig kvar om han stannade, och det hade inte vart bra om jag åkte av. Hade tillräckligt ont i kroppen! 

Vi började med att trava över några bommar med olika avstånd, de lila bommarna kröp han inprincip över den första gången. Sen var det lika obehagligt att gå över dom första gången åt andra hållet. 
Men det gick faktiskt väldigt bra ändå, när man tänker på framridnignen åtminstone!

Han lyssnade näör jag ville att han skulle öka/minska ich var hyfsad i formen då och då. Lite ostadig, men jag tänkte inte tänka alldeles för mycket på formen, ville mest att han skulle lyssna så hoppningen skulle gå så bra som möjligt. 

Det känndes väldigt bra efter framridningen :D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback