Halloween meeting fredag 26/10

I fredags gick då min första start med Rommy av stapeln! Gud vad nervös jag var! Trodde jag hade hoppat honom 3 gånger innan, men nej så var det inte. Jag hade bara hoppat honom på 2 hoppträningar inna tävlingen. Så man kan väll säga att vi inte riktigt hade lärt känna varnadra så bra. 

Första klassen var ju då en A:0/A:0. Vi red fram i ca 30 min, men det var super hårt på volten så vi kunde hoppa fram där. Men det stog två jätte små hinder på max 50 som man fick hoppa på. Framridningen känndes jätte bra, han lyssnade och var allert på mig. Men när vi skulle komma första gången på lilla kryssen som kanske var 40 i mitten så ändrades min åsikt lite grann. Han stannade, helt onödigt fjålleri! Jag kom en gång till utan problem och hoppade även en gång på rcket som stod där för att se att han lyssnade. Det gick super! 
Tror stoppet var ett test stopp lixom för att se hur mycket jag var vaken. Jag litade antagligen för mycket på honom och då dro han till en nit då jag antagligen trodde att han skulle hoppa eftersom han vart så lydig innan. 

På själva banan så tog jag det lugnt. I omhoppnignen körde jag inga svängar utan tog det mjukaste långa svängarna. Resluterade i en 3:de plats! :D Första starten för oss och det blev en tredjeplats! 
Något jag behöver tänka på är att in prata så mycket, jag pratar otrolig mycket när jag rider!
Jag var även på honom med rösten flera gånger. Fy fy, sluta med det. Om jag ska tävla div III med honom så måste jag vara knäpp tyst, kan inte sitta och låta på en stilhoppning! 
Men jag är i alla fall nöjd, och trots att jag pratade en hel del så sa även Cajsa att det såg jätte bra ut. 

Andra klassen för dan var en accumulatorhoppning. Ju längre in i banan man kommer ju mer poäng får man för varje hinder. Men hindrerna blir bara läskigare och läskigare. Sista hindret gav 8 poäng, alltså hinder nr 8. Men där hade man även chansen att plocka 16 poäng! Då behövde man hoppa över joker hindret som var ett smalt räcke med en filt som hängde lver en bom, och en mjuk leksakshäst som stod under. Jokern tänkte inte jag rida på utan jag safeade och tog det lugnt på det vanliga hindret. Inga stopp fick jag även i denna klass! Så jag slutade på 36 poäng, eftersom jag staratde så tidigt i den här klassen så låg jag först på en första plats. Såklart så var det ganska många som inte fick några fel och landade på 36 poäng, då går man på tiden vilket jag sumpade på. Jag red lite för långsamt så jag petades precis utanför placering. 
Men jag är hur nöjd som hellst med fredagen! Lilla söta Rommy, tror det kan bli ganska bra ändå, ska lära känna honom lite bättre så blir det nog super! :) 
p
Foto: Jag, mobilbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback