dressyren 9/10

Jag hade små funderingar på vem det var jag skulle få rida i tisdags. 
Ingen av dom jag nämnde tidiagre i veckan var det jag fick rida. Utan jag fick rida på en häst som heter Rommy! 

Jag har ridit honom förut, men det var ett tag sedan. 
Men det gick faktiskt ganska bra för att va ett tag sedan jag red honom. 
Vi jobbade med deras form med tanke på att så många i gruppen hade bytt häst. Så vi skulle lära känna dom lite. 
Vi red mycket på stora mitt volten, vi skulle flutta ut bakdelen från spåret. Det var galet jobbigt. Han ville itne alltid lyssna, utan gå åt det hållet han själv ville gå åt. Men tillslut så, när jag gav mig f*n på att han skulle flytta sig ordentligt så gjorde han det. 
Han gick väldigt trevligt nästan hela lektionen, men ibland så tappade jag honom. 

Blev även lite hård i handen :( :( Första gången jag hörde att jag var hård i handen! Det får jag inte bli igen! 
Tror det beror på att han var stark och liksom inte riktigt ville lyssna när jag gav honom "signaler". 
Men det ska jag tänka extra mycket på nästa gång jag rider honom. Hoppas på det bästa, min ridlärare sa även att det såg trevligt ut :) 


Juste! Vet nu vem det är jag kommer börja hoppträna på fredagar ;) 

 

Kommentarer
Jossan säger:

Jag tror att det kommer att gå så bra för er!<3

Svar: Tack! Jag hoppas det! :) <3
None None

2012-10-11 | 14:10:15
Bloggadress: http://browneyedrider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback