Underbar träning!

Åå vad bra det gick igår! :D
Som jag hade hoppats på så red vi fram utan stigbyglar. Vi red serpentiner mellan ena serien på långsidan och sedan travade vi över några bommar (Över bommarna med stigbyglar). Sen galopperade vi även utan dom och började hoppa fram på mini räcken som stod på kortsidorna.
Det gick ganska bra, lite snabbt ibland då skänken ligger mer intill och blir lite mer framåt drivande. Men det lyckades jag ändra till nästa gång jag kom på hindret.

Efter det så skulle vi hoppa långsidan. Där var det först en studs på två hinder sen ett galopp språng över en oxer, ett galoppsprång till och sedan avsluta med ännu en studs på två hinder. Riktigt mjölksyre träning för hästarna.
Vi började lågt, och även där gick det väldigt bra. Det jag behövde tänka på var att inte titta ner, men det är ingen nyhet när det gäller mig.
Vi höjde några gånger och det fick bara bättre och bättre! Några gånger tappade jag tyglarna lite grann, men det var pga att han hoppade ganska stort och runt, dom det kändes som i alla fall, men tycker ändå jag lyckades hålla kvar stödet ändå. Cajsa sa att alla hoppade jätte bra och högt över!

Sista övningen så skulle vi nästan rda som i en åtta. Från H skulle vi vända mellan räcket och oxern till ett räcke, ut runt kortsidan för att sedan göra samma sak från K till en trippelbarr. Även där gick det super :') han hoppade bra första gången på båda hindrerna som än inte va så höga. Bra väg och bör galopp när jag vad honom. När vi sedan höjde för sista gången så höjde hon kanske 20 cm eller något. Är inte riktigt säker men tror räcket låg på 90 och trippelbarren på 80/90.
Jag red likadant den här gången men var lite mer framåt eftersom jag vet att han kan va lite osäker och vi tillsammans har inte hoppat trippelbarren förut. Men det gick super! Lika bra väg som innan, ett bra tempo och ett fint språng över trippelbarren. Dock så vred jag mig lite bakåt som jag gör ibland. Haha det kändes kan jag säga! Det gjorde ont i bröstkorgen i landningen, den var mjuk och så men eftersom språnget blev lite större och jag vek mig bakåt så tröck det till lite. Något att tänka på till nästa gång!

Jag är jätte nöjd över lektionen, det blir bara bättre och bättre. Rommy och jag kommer närmare varandra och han börjar lita mer och mer på mig :) jag hoppas att det fortsätter i den här takten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback