Sommarhäst??

Är det någon som känner någon som, eller själva har haft en eller två hästar under sommaren? Inte jag vad jag minns i alla fall. Men det vore lite kul faktiskt J 

Jag och min kille snackade om att jag kunde jobba lite med honom hos hans morfar i sommar, jobba med hans mosters hästar typ. Det vore ju super kul! :D
Men då sa pappa, kan vi inte ha två hästar här istället över sommaren.

jag ba” Vaah!”! Då börjar man genast fundera på hur det ska gå med jobbet hur mycket man måste bygga om för att kunna ha häst i vårt gamla stall. För vi har allt som behövs för att kunna ha häst. Stora fina hagar och ängar. Fin ladugård. Tillgång till vatten på flera sätt. Och jätte fina ridvägar med variation och allt! Hur bra som helst. Det ända som behövs fixas är att rusta upp själva stallet, tex brädda boxarna.

Om ni vet hur det är att ha sommarhäst/ponny så får ni gärna berätta lite om egna erfarenheter eller tips eller så! :D

Foto: Jag, Liam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback