En dröm jag inte alls hade trott!

Ni vet att jag igår trodde att jag skulle få rida Caprili under lektionen. Men det fick jag inte. 
Kan ni tänka er vem jag fick ha? :D 

Ger er en ledtråd men en bild..
 
 
Kanske en väldigt enkel ledtråd men ändå! Jag fick rida min lilla ängel tll prinsessa. Det var så länge sedan! Tror Anton tyckte att jag var ganska knäpp som typ pratade med en jätte pipig röst. Och hon var så smutsig, jätte lurvig och blöt med massa torv och lera, det syntes att hon hade haft kul under tiden i hagen. 

Jag stälde upp henne i gången och Anton hjlpte mig att borsta på henne :O :D Blev lite förvånad måste jag säga, men jag gillar det! 

När vi hade fått henne så ren vi kunde under den tiden så såg stallgolvet ut som hennes box ungefär, fult med torv och sönder smulad torkad lera ;) 

Under lektionen så jobbade vi med att flytta skänkelvikning utmed långsidan. Först så red vi fram på en serpentinbåge på vardera sida om medjelinjen. För att mjuka upp dom lite innan vi började med det jobbiga. Usch vad jag tror att Dixie inte gillade mig där ett tag. Hon är väldigt stel, om man säger att hon går på ett rakt spår så skulle hon lika gärna nästan va lite överböjd på en volt. Så kan det se ut ibland, men det brukar släppa ett tag. Hon jobbade bra med bakbenen efter ett tag och tillslut så följde huvudet med. Men det var svårt och jobbigt för oss båda. Har träningsverk överallt nu känns det som, och det tror jag nästan att lilltjejen också har. 

Cajsa ska försöka fixa så att jag kan forstätta ha henne på tisdagar. Hon skulle behöva gå såhär lite oftare, ca 5 gånger i veckan i alla fall. Men det går inte just nu eftersom hon mest går me de små. Så då är det ju bra att jag kan rida henne en gång i veckan i alla fall! :D 

Är verkligen hur glad som helst över att ha fått rida henne en gång till! 
 
Puss min ängel, mitt hjärta, mitt liv, mitt allt ♥ ♥ ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback