Änglektion!

Idag på våran dressyrlektion red vi ute på ängen som ligger berevid ridbanan, där går vissa hästar på sommar bete också. Men inte just nu såklart! 
Det var i alla fall riktigt kul!  Det var ett tag sedan vi red där, Gilbret har inte heller vart där på jätte länge! 
Så han tyckte det var riktigt kul, det tyckte även resten av hästarna. Han gick bra redan från början. Eller ja, han började bättre än vad han brukar. Antagligen för att jag red mer och fanns lite mer energi från ängen. Vi jobbade på volter och det gick bättre och bättre ju längre tid det gick. SEN, när vi skulle börja galoppera så tänkte jag att han kommer flyga iväg! Men det gjorde han inte, det var lite för högt tempo men fortfarande kontrolerat! Sen skulle vi lämna volten i galopp och rida runt hela ängen så hästarna fick gå lite rakt fram också! Det gick väl bra, en tjej åkte av :/ Men det gick bra för henne! Var lite svårt att få stopp på Gilbert dock, han ville inte riktigt stanna sen var han lite uppjagad tillbaka till volten. När vi galopperade runt ängen åt andra hållet så gick det bättre, och Gilbert blev så himla fin efter det! Om jag bara kunde räta upp mig mer så vore det toppen!

Foto: Tjej i stallet ♥
Bild på mig och Gilbert förra året tror jag, påväg till ett hinder på en hopptävling. Det var ett tag sedan! Mitt ansiktsutryck är väldigt vackert tycker jag! ;) 
Sitter just nu och knaprar på en smultronstång, men jag klipper den i småbitar! :O Fördel med det är ju att den räcker läääänge! ;) 
Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback