Km-finalen

Det var ju då Km-final i lördags. Först försökte jag kvala på en häst som heter Gilbert som jag hopptränade halva den här terminen. Men vi kvalade tyvärr inte :( Sen har jag ju då inte hopptränat honom något mer för att man tror att han har ont i sina hovar :( Men jag tränar honom i dressyr fortfarande och det blir bättre och bättre för varje gång! hade jag haft pengarna så hade jag velat köpa honom, i alla fall ha honom på foder i ett år. Älskar den hästen jätte mycket verkligen och han är så himla go.
Men tillbaka till KMet då ;)
Jag var funktionär åt mig själv i dressyren eftersom jag inte skulle vara med där. Så jag stod på framridningen, som tur va var innomhus eftersom det vräkte ner regn utanför!
I hoppningen sen som jag tydligen kvalade i på Dixie för att jag ridit en lätt C felfri, så startade jag fört vilket jag hatar!
Jag blev ganska stressad och han typ inte rida fram ordentligt då jag kom från banan ca 20 minuter innan jag sulle starta :/ Men det gick bra ända fram till sista hindret i grunden då vi fick ett stopp. Men jag förstår att Dixie stannade, jag red som en jäkla slarver så jag får bannemig skylla mig själv. Så jag är ganska besviken på mig själv då jag verklien ville gå 00:a eftersom jag har haft oturen att inte gjort det på ett tag.
Men jag är otroligt glad över Dixie somvanligt då vädret var fruktansvärt! det var som en stor vattenpöl på banan och allt. Så är nöjd ändå :)
Nu ska vi bara tagga Div III finalen på onsdag på sundby ridklubb. Åker från stallet kl 6, alltså måste jag gå upp kvart i 4! gäller att komma i säng på tisdag.
Foto: jag
En extremt duktig ryttare som även vann dressyren i lördags!
Det var ju då Km-final i lördags. Först försökte jag kvala på en häst som heter Gilbert som jag hopptränade halva den här terminen. Men vi kvalade tyvärr inte :( Sen har jag ju då inte hopptränat honom något mer för att man tror att han har ont i sina hovar :( Men jag tränar honom i dressyr fortfarande och det blir bättre och bättre för varje gång! hade jag haft pengarna så hade jag velat köpa honom, i alla fall ha honom på foder i ett år. Älskar den hästen jätte mycket verkligen och han är så himla go.
Men tillbaka till KMet då ;)
Jag var funktionär åt mig själv i dressyren eftersom jag inte skulle vara med där. Så jag stod på framridningen, som tur va var innomhus eftersom det vräkte ner regn utanför!
I hoppningen sen som jag tydligen kvalade i på Dixie för att jag ridit en lätt C felfri, så startade jag fört vilket jag hatar!
Jag blev ganska stressad och han typ inte rida fram ordentligt då jag kom från banan ca 20 minuter innan jag sulle starta :/ Men det gick bra ända fram till sista hindret i grunden då vi fick ett stopp. Men jag förstår att Dixie stannade, jag red som en jäkla slarver så jag får bannemig skylla mig själv. Så jag är ganska besviken på mig själv då jag verklien ville gå 00:a eftersom jag har haft oturen att inte gjort det på ett tag.
Men jag är otroligt glad över Dixie somvanligt då vädret var fruktansvärt! det var som en stor vattenpöl på banan och allt. Så är nöjd ändå :)
Nu ska vi bara tagga Div III finalen på onsdag på sundby ridklubb. Åker från stallet kl 6, alltså måste jag gå upp kvart i 4! gäller att komma i säng på tisdag.
Foto: jag
En extremt duktig ryttare som även vann dressyren i lördags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback