Hoppträningen♥

Det är ju alltid svårt när det är långt emellan, man får väl axptera det och hoppas på att man kan träffas ngn annan gång :)
[21:25:40] Mathilda: :P
I fredags var det ju då sista hoppträningen för den här terminen :( Men det gick jätte bra! Tyvärr var vi innomhus för att det var så dåligt väder ute, och vi var bara 4 stycken. Synd dock att de andra inte kunde vara med sista gången. Vi hade med fyra smala hinder som alla var tittiga på något sätt. Alla dom små hindrerna va kanske en meter breda bara, det ena hade två blåa backar under en sopkvast. En hade julgrans glitter på sig med en mjuk leksaks häst under sig. Den tredje hade ett normal tjock bom men en infångare under och det fjärde hindret var en enkel infångare som man skulle ta sig över. jag stanna på det två gånger, men det vart jag inte så förvånad över eftersom min häst inte tycker om att hoppa över innfångare. Dom ska man ju liksom inte hoppa över, det var jätte konstigt tyckte hon ;) 

Sen så hade vi en studs med tre hinder i, och dom var också smala ( en meter bred ) och hade sopkvastar som bommar. Där skulle man hoppa två gånger och om man hade ner någon pinne så fick man mindre poäng. Men jag och min underbara ponny klarade oss båda gångerna utan att ens snudda :D
Sen hade vi en båge med tre vanliga hinder som man skulle försöka få in så många galoppsprång som möjligt i. Det vart ganska lika mellan alla.

Det sista vi gjorde var att se vem som kunde hoppa högst, ju högre desto mer poäng. Jag hopade en gång på 80 och två gånger på 90. Skulle velat hoppa 1m, jag har hoppat 1,10 på Dixie men det var ett tag sedan och sen så skulle jag tävla dagen efter så då valde jag att vara smart att inte satsa för mycket på en lektävling. Min kompis hoppade 1,10 på sin 5 åriga D-ponny. Dom är och kommer bli galet duktiga när hästen har blivit lite mer rutinerad :D 

Jag vann med 197 poäng och tvåan hade typ 187 eller så. Det var galet roligt och jag kommer aldrig glömma den gången ♥
Foto: jag
Världens underbaraste och finaste ponny som alltid kommer ha den största platsen i mitt hjärta ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback