Comet

Igår berättade jag ju att jag skulle hjälpa en kompis att ta hand om hennes häst då hon var bortrest. Hon bloggar på http://ponnysmurfarnas.se/ Hennes häst Comet var det jag red idag. Hade aldrig ridit honom förut. Men han var riktigt mysig! Jag red lite i ridhuset i ca 30 minuter. Inga krav direkt, men han gick faktiskt ganska bra i galoppen, men jag hade inte som krav att han skulle gå perfekt. Jag hade trots allt inte ridit honom förut och jag tänkte bara att jag skulle ta det lugnt då han inte hade gått så jätt mycket under veckan. Efter så red jag en kvart/tjugo minuter runt gården. Det tyckte han var jätte mysigt. Uppe i stallet fixade jag iordning hans grejer så han kunde komma ut i hagen. 

Hade såklart med mig min kamera så jag fotade lite på honom. Några bilder kommer om ca en timme, ska bara kolla igenom dom en gång. Några blev faktiskt väldigt söta! 
Honom skulle jag kunna rida igen ;) 


Foto: Jag - Comet





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback