Hästar i mitt liv utanför ridskolan

Började ju då rida när jag var 9 år. Alltså för 7 år sedan ungefär.
Första hästen jag red utanför ridskolan då, som jag i alla fall red oftare än en gång, var nog en lite shettis vid namn Olena! Kommer ihåg att jag först tyckte hon var jätte stor! :O Och shettisar som är så små ;) Jag kan inte ha vart så stor direkt. När jag red henne så fick hon ett litet föl som heter Olle, han var galet söt! Han är nog ett av det gulligaste fölen jag någonsin sett! :D Red kanske inte en gång i vecka på henne, eftersom det tog ganska lång tid att åka dit. Men någon gång i månaden åkte jag dit i alla fall.
 
Foto: Mamma/Ragna
Bjuder lite på mig själv där.. Det här är faktiskt här på ön! Där jag nu rider Liam och Peach! Olena var med på någon utställning och kom tvåa på den. Där var det dock ett tag sedan jag ridit olena som ni ser, jag är lite stor för henne där. Så det var väl något år sedan jag ridit henne där.
 
Sen var det faktiskt den underbara araben Dzoza som jag började rida. Henne red jag i 4 år! Och det var förra sommaren jag slutade då jag kände mig "bortglömd" därborta. Den historien kan vi ta någon annan gång ;)
Henne red jag i alla fall jätte ofta! Underbara häst! Hon var min bästa vän på den tiden, jag åkte till henne för att få lite ro i mig själv. 
 
Foto: Jag förlänge sedan! 
Hon var verkligen underbar! Jag gjorde allt med hene typ. Red dressyr nere på banan, galloperade genom skogen, över ängarna. Både barbacka och i sadel. Lite bocksprång här och där, ridläger på Roo. Hoppning på banan med hennes teknik, haha den var inte så bra. Åkte nog av 30 gånger då jag och en kompis försökte rida barbacka damsadel i olika gångarter ;) Gick inte så bra ;)

Under tiden som jag red på Dzoza så red jag även en annan häst i samma stall. Bellami, en nordsvensk som var ganska stor runt magen ;) Henne red jag alltid barbacka på! Gick inte annars då jag inte kom åt henne i sadeln ;)

 
Foto:jag
HAha, fint va! Hon var kol som en filbunke, om det inte gällde kor eller pressäningar.
 
Lite snabbt nu då, så red jag en häst som heter Evito Escobar "Escis" förra sommaren då jag slutade med Dzoza. Han är också en riktig sköning ;) 
Men som jag inte riktigt han lära känna innan de flyttade.
 
Foto:jag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback