Dressyr 28/8

**Tänkte försöka skriva ett sånt här inlägg efter varje träning, lite kul att kunna kolla tillbaka på senare.**
 
Idag hade vi höst terminens första dressyr lektion! :D 
Som tur var regnade det inte! Så vi red utomhus, vilket var väldigt skönt då vi var typ 8 st.
Jag hade Natte, Nautilus, som jag red litegran när jag jobbade på ridlägret sista veckan. 

Foto: Jag, det är inte jag som rider dock. utan det är en kompis som hade honom på ridlägret :) 

Det gick bra, men det har gått bätre på honom. Han var lite spänd och små stel i vissa rörelser. Han slutatde även lyssna när vi skulle flytta skänkelvikning. Men det blev bättre! och vi fck till de där skänkelvikningarna efter ett tag.Han var jätte fin i sista galoppen! :D Det var jätte kul! Hela sista delen av lektionen är jag jätte nöjd med honom faktiskt, han var jätte fin! Vi jobbade mest med att få dom att lyssa på oss ordentligt nu första gången, och mjukade upp dom på böjda spår med skänkelvikningar och sånt. Så nu är jag jätte taggad på att fortsätta jobba med honom och se både mig själv och honom utvecklas! 
Redan på fredag ska jag rida honom igen, men då står det hoppning på schemat! Tagga! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback