Dagens ridpass 3/9 Liam

Red för Racha idag på min prins Liam. Både jag och Liam slutade sjöblöta efteråt. Det är ju bra, både han och jag har fått känna på muskler vi kanske inte riktigt visste att vi hade ;) 
Vi började jobba med min sists och att få mig att jobba honom på rätt sätt. Då dressyr sadeln jag rider i inte riktgit passar mig så blir jag liksom framskjuten i den, vilket gör att det blir svårare för mig att sitta rätt.
 
Ett tag känndes det som att någon körde spikar i magen på mig.. Då bestämde jag mig för att börja träna min mage mer kan jag ju säga!!
Så fortsatte vi resten av lektionen, det blev bättre och bättre ju närmare slutet av tiden vi kom.
 
Racha sa även att min sits blivit mycket bättre sen sist jag red för henne.
I galoppen försökte vi få hans galopp att bli lite rundare, nu är den ganska stel. Men den var bättre idag än vad den brukar kunna vara! Possitivt! Så nu blir det att fortsätta jobba med det här. Tror det kan bli riktigt bra!
 
Ganska skönt att ibland kunna rida för en instruktör, även fast man kanske lyckas jobba hästen i rätt form i vanliga fall så blir det oftast lite lättare när man har någon som berättar mer om hur man ska jobba. Jag tycker i alla fall att det är väldigt skönt! 
Vi bestämde även att jag ska fortsätta rida lektion för henne en gång i månaden. Så de tre gångerna som är imellan kan jag jobba mer med det vi gjorde på den senaste lektionen, det tycker i alla fall jag låter som en bra ide! :D 


Foto: Jag, från idag med min Canon EOS 1100D 
**Stor Copyright** 

Kommentarer
Moa & Philippa - TeamPonys säger:

Hej, vilken fin design, riktigt härliga bilder i inlägget ovan också!
Kolla gärna in våran blogg!
- TeamPonys

Svar: Ååå tack så mycket! Vad glad jag blir! :D Designen gjordes av en vän på http://foxwoman.blogg.se/ ;)
Apsolut, på väg dit nu! :)
None None

2012-09-03 | 18:26:56
Bloggadress: http://teamponys.blogg.se/
Lina säger:

Din sits är helt grym Tilda :D<3

Svar: Haha tack Lina! Den skulle kunna rättas till lite här och var men ;) Kram! <3
None None

2012-09-04 | 21:18:35
Bloggadress: http://ponnysmurfarnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback