Godmorgon!

Godmorgn på er! Hoppas ni sovit lika bra som mig inatt :) 

Igår så jobbade jag åt jossan och bella som skulle tävla, så jag tog deras lats. Det var faktiskt tiktigt kul att jobba igen, det var ett tag sedan sist. Tycker faktisk att det är väldigt kul att jobba med barn, inte bara små barn utan även de lite större, när de speciellt är barn bland hästar så blir det mycket roligare!
 
Jag började halv 11 och slutade halv 3. Den sista timmen så behövde jag inte göra något mer, så jag tog ut lilla c-ponnyn Caprilli. Hon hade inte gått något under dagen och jag visste att hon hade vart ganska stark och pigg den senaste tiden. Så tänkte att jag med lite längre ben än de som brukar rida henne, kunde ta och jobba henne lite grann. Så jag tog ut henne på utebanan och skrittade fram en stund. började sedan med att försöka mjuka upp henne och lugn ner henne då hon stressar och bara springer på. Så jag red på mittvolten några varv tills hon gick i en bra och låg form. Hon tog långa och fina kliv istället för dom jätte stressiga. Galopperade bara i ena varvet, hon blev lite stressad igen efter det så jag tänkte att jag fokuserar mer på att hålla ett lugnt tempo istället för att jobba i alla gångarter. Det slutade med att jag både kunde skritta och trava på fyrkanten i båda varven med en lugn och fin form. 

Jag frågade faktiskt om jag fick rida henne på tisdag, och Cajsa sa att hon skulle försöka fixa det. Tycker hon var väldig trevlig att rida och jag tror det är bra för henne att gå med på våran lektion ibland :) 

Efter jobbet så hämtade Anton och hans mamma mig på Roo och vi åkte hem till dem för att fixa lite middag. Efter middagen kollade jag och anton på lite film, tror vi somnade redan innan 10 :O Så jag vaknade helt utvilad imorse. Saknar sådanna mornar mer och mer för varje vecka som går, så den där ena goa natt sömn som jag bara får någon dag i veckan kommer jag ta väl vara på! 

Hoppas ni haft en lika bra morgon! 
 
Foto: Jag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback