Hoppar med luddigt huvud

Sitter hemma i brorsans soffa och käkar popcorn :D Myys! Det känns som evigheter sen som det var helg, så skönt! 
 
Har lite ont i huvudet och är allmänt slut i hela kroppen. Hela veckan har vart så, en tuff vecka helt enkelt. 
Är jätte nöjd med hopplektionen, trotts rubriken, somsagt har jag ont i huvudet, det hade jag redan innan och kännde mig extermt trött och nästan lite förkyld. 

Rommy var på glatt humör som han vart den senaste tiden, pigg, gald, frammåt och ganska stark. Det var en liten konsitg lektion måste jag säga. Men jag var i alla fall inte den första som red fel väg.. ;) Så det känns lite svårt att återberätta den nu :O 

Framridningen gick bra, formen var inte den bästa och mina stigbyglar ville aldrig passa ordentliget så det kändes som att jag inte hade någon balans.. Trots det så var det helt okej ändå, lite små fjantigt i ena varvet när vi kom till hörnet med jackor och täcken, något skulle ju hoppa på honom. Sötnosen! :) Det var inget fegt på bommarna eller bocken så det är ett plus! 

När vi började hoppa ordentligt så var det bara ett hinder han tveka lite på. Det var en oxer som var ställd snett mot lektaren, när man landar så red man liksom emellan en kombination, så det var viktigt att hamna rätt så man inte behövde hoppa ett extra hinder lite för snabbt och osmidigt ;) Första gången red jag lite otydligt emot så det tvekade han lite på första och andra gången, sen var det inga problem! 
Vi red dessutom på de längre avstånden i kombinationen :D Han har alltid haft en sån kort galopp så han räcker inte fram, men nu kan vi faktiskt hoppa på det längre avstånden allt oftare! Tecken på att det går frammåt! :D 
 
Behöver verkligen nya bilder på honom :O Väntar på att en kompis ska skicka några och på en tävling då det kan fotas nya ;) 

Kommentarer
Rebecka A säger:

Haha, jag red också fel en gång! x) <3

Svar: Haha, jag ba: Jaha oj juste höger va det va?? ;)
None None

2013-02-01 | 22:57:40
Bloggadress: http://karamellponnys.blogg.se
Jossan säger:

Sv: Självklart! Kondis och beach 2013, here we come! ;) <3

Svar: Yes! Inget kan stoppa oss nu! ;) <3 haha <3
None None

2013-02-01 | 23:23:37
Bloggadress: http://browneyedrider.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback