Dagens hoppträning 21/9 Dixie

Happy, Happy , Happy!! Det är jag verkligen just nu, kan inte påstå att det gick super bra. Men jag är nöjd, och galet taggad inför imorgon.

Förra veckan så hade Dixie lite problem med en vattenmatta, så idag var målet att vi skulle över på högst tre stopp. Nådde jag det målet?
Vi hade bara fyra hinder idag igen, men det var fyra tittiga som förra gången. Idag så skulle vi hoppa lite omhoppning också. Mycket för att hästarna och vi ska få träna på lite svängar inför imorgon

Jag och Dixie stannade 3-5 gånger under hela kvällen tror jag. Det är mycket för att vara vi, men ändå inte i den här situationen. Jag har ju inte ridit henne sen i början av sommaren, och jag fick henne inte alltid att lyssna på min innerskänkel, så hon typ lutade innåt i varje snäv sväng. Och en av svängarna blev mycket snävare än vad jag hade tänkt från början. Det var ju pga att jag inte hade tillräckligt med innerskänkel så hon flöt in. 

Annars gick det väl bra. Var helt slut efteråt, för jag försökte verkligen rida ordentligt så hon förstod att nu kan man inte hålla på och fåna sig längre, nu är det allvar liksom. 
 
 ända hindret som hon inte tvekade på över huvutaget, de hindret var det som gick bäst! Det var verkligen riktigt skönt! 


Foto: Jag - idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback